본문 바로가기
카테고리 없음

내 생각이 내 운명을 만든다(2부)

by ✨💖 지혜의포털 💖✨ 2024. 3. 3.
728x90

내 생각이 내 운명을 만든다(2부)


어제 우리는 우리의 생각이 어떻게 감정으로 이어지고 감정이 우리의 태도를 발전시키는지 보았습니다.  오늘은 다음 단계를 살펴보겠습니다.

3. 나의 태도는 나를 행동으로 이끈다.
나의 태도는 사람과 상황에 대한 나의 전망, 행동, 반응을 결정합니다.  그래서 내 태도가 내 행동을 주도합니다.  어제의 예를 사용하면 저는 사무실에 대한 소속감이 강한 직원입니다.  이러한 태도는 나를 행동으로 이끈다.  최선을 다해 연기하겠습니다.  나는 열정적으로 일하고 회사 목표에 부합합니다.

4. 반복적인 행동으로 습관이 형성됩니다.
어떤 행동을 두 번, 세 번, 열 번 반복하면 습관이 됩니다.  나는 성과가 좋은 직원일 때 그에 따른 모든 혜택을 누립니다.  그것은 나의 행복을 높이고 다음 작업과 다음 작업에서 더 잘할 수 있도록 동기를 부여합니다.  그래서 나는 행복을 유지하고, 성과를 내고, 성공하는 습관을 갖게 되었습니다.

5. 습관이 나의 성격을 정의합니다.
나는 내가 반복적으로 하는 일이 된다.  그래서 내 모든 습관이 합쳐져 내 성격을 형성합니다.  그것들은 내 삶의 필수적인 부분이 되어 내 행동에 흘러들어 내 삶의 길을 안내합니다.  내가 행복한 직원이라면 그것은 내 성격에 따릅니다.  이런 식으로 나의 행복은 직장에만 국한되지 않고 어디든 나와 함께하며 내가 하는 모든 일에 그 감동을 남깁니다.

6. 행동하는 성격이 나의 운명을 드러낸다.
내 성격이 그러하듯이 나의 모든 행동도 그러할 것입니다.  나의 행동이 그러하듯이 그 행동의 결과도 그러할 것이다.  그 결과가 나의 운명이다.

요약: 이것이 모든 요소가 결합되는 방식입니다. 내 생각은 감정을 만들고, 감정은 내 태도를 형성하고, 태도는 행동으로 나타나고, 반복적으로 수행되는 행동은 습관을 키우고, 습관은 내 성격에 영향을 미치고, 내 성격은 내 운명을 결정합니다.  그러므로 나는 하루 종일, 평생 동안 어떻게 느끼고 싶은지 선택합니다.  나는 사용할 감정 목록과 피해야 할 감정 목록을 결정합니다.  나는 내가 선택한 운명을 쓸 수 있는 힘을 가지고 있다.  그래서 긍정적인 생각을 하면 행복한 운명이 나타난다.




My Thoughts Create My Destiny (Part 2)

Yesterday we saw how our thoughts lead to feelings and feelings develop our attitude. Let us go through subsequent stages today.

3. My Attitude Brings Me Into Action.
My attitude dictates my outlook, behavior and response to people and situations. So my attitude drives my actions. Using yesterday's example - I am an employee whose attitude towards my office is one of belongingness. This attitude brings me into action. I give my best performance. I work passionately and align with my company goals. 

4. Repeated Actions Form My Habits.
Repeating any action twice, thrice, or ten times makes it a habit. When I am a high-performing employee, I enjoy all the associated benefits. It enhances my happiness and motivates me to do better in the next task, then the next. So I get into a habit - of remaining happy, performing and succeeding. 

5. Habits Define My Personality.
I become what I repeatedly do. So all my habits combined together shape my personality. They become an integral part of my life, flowing into my behavior and guide my way through life. If I am a happy employee, it flows in my personality. In this way my happiness is not restricted to my workplace but accompanies me everywhere, leaving its impression in everything I do.
 
6. Personality In Action Manifests My Destiny.
As will be my personality, so will be my every action. As will be my action, so will be the consequence of the action. That consequence is my Destiny.

Summary: This is how all elements come together - my thoughts create feelings, feelings develop my attitude, attitude comes into action, actions repeatedly done cultivate habit, habits influence my personality, and my personality scripts my destiny. Therefore I choose how I want to feel the whole day, my whole life. I decide the list of emotions to use and the ones to avoid. I have the power to write a destiny of my choice. So when I create a positive thought, it manifests a happy destiny.