본문 바로가기
카테고리 없음

하루가 끝날 때까지 일일 차트 유지

by ✨💖 지혜의포털 💖✨ 2023. 11. 19.
728x90

하루가 끝날 때까지 일일 차트 유지
하루가 끝날 때 자기 점검을 하는 것은 우리의 영적 발전과 발전에 매우 중요합니다.  이와 관련하여 유용한 연습은 약 3개의 성격 포인트에 대한 일일 차트를 유지하고 매일 밤 채우는 것입니다.  예 또는 아니요로 자신을 확인하거나 예를 들어 50% 또는 90%와 같은 백분율 현명한 확인을 수행할 수 있습니다.  아래에서는 일일 차트를 유지하기 위해 선택할 수 있는 몇 가지 공통 사항을 언급했습니다.

오늘 하루 종일;  나의 말과 행동뿐만 아니라 나의 생각에서도:

1. 눈에 보이는 약점에도 불구하고 모든 사람의 장점을 보고 각 사람에게 좋은 소망을 품고 있었는가?

2. 나는 짜증, 좌절, 원한, 복수 등 모든 형태의 분노로부터 자유로웠습니까?

3. 나는 누구에게도 슬픔, 상처, 고통을 주지도 받지도 않았는지 확인했는가?

4. 나는 낭비와 부정적인 면에서 자유로운 상태를 유지했는가?

5. 나는 자아를 덜 유지했는가?
(집착과 욕심, 독선 등 용서와 배려없는 행동 등)

6. 나는 이름, 명성, 칭찬, 모욕에 영향을 받지 않았습니까?

7. 나는 안정적인 상태를 유지했는가?

8. 나는 판단, 비판, 질투, 비교, 증오 등으로부터 자유로웠습니까?

9. 나는 만나는 사람 한 사람 한 사람을 섬기는 의식을 지켰습니까?

10. 나는 8대 힘을 실천하고 강해지는 경험을 하였는가?

11. 나는 자존심을 지키고 모든 사람을 존중했습니까?

12. 나는 행동과 상호작용에서 영혼을 의식하는 연습을 했습니까?

13. 매 시간마다 1분의 휴식을 취하여 마음 속 생각의 흐름을 반성하고 명상하고 통제했습니까?



𝕂𝕖𝕖𝕡𝕚𝕟𝕘 𝔸 𝔻𝕒𝕚𝕝𝕪 ℂ𝕙𝕒𝕣𝕥 𝔸𝕥 𝕋𝕙𝕖 𝔼𝕟𝕕 𝕆𝕗 𝕋𝕙𝕖 𝔻𝕒𝕪

Self checking at the end of the day is extremely important for our spiritual progress and development. A useful practice in this regard is keeping a daily chart for about 3 personality points and filling it up every night. You could either check yourself with a yes or no or perform a percentage wise checking like 50% or 90% for e.g. We have mentioned below, some of the common points from which you could select to keep a daily chart.

𝗜𝗻 𝘁𝗵𝗲 𝗲𝗻𝘁𝗶𝗿𝗲 𝗱𝗮𝘆, 𝘁𝗼𝗱𝗮𝘆; 𝗻𝗼𝘁 𝗼𝗻𝗹𝘆 𝗶𝗻 𝗺𝘆 𝘄𝗼𝗿𝗱𝘀 𝗮𝗻𝗱 𝗮𝗰𝘁𝗶𝗼𝗻𝘀, 𝗯𝘂𝘁 𝗮𝗹𝘀𝗼 𝗶𝗻 𝗺𝘆 𝘁𝗵𝗼𝘂𝗴𝗵𝘁𝘀:

1. Did I see everyone's specialties and keep good wishes for each one, in spite of obvious weaknesses being visible?
2. Did I remain free from all forms of anger, like irritation, frustration, grudge, revenge, etc.?
3. Did I ensure that I neither give nor take sorrow, hurt, pain from anyone?
4. Did I remain free from waste and negative?
5. Did I remain ego less?
6. Did I remain untouched by name, fame, praise, insult?
7. Did I remain stable?
8. Did I remain free from judgments, criticism, jealousy, comparison, hatred, etc.?
9. Did I keep a consciousness of serving each one whom I met?
10. Did I bring the 8 main powers into practice and experience being powerful?
11. Did I remain in self-respect and give respect to everyone?
12. Did I practice being soul-conscious in actions and interactions?
13. Did I take a one minute break every hour to reflect, meditate and control the traffic of thoughts in the mind?