"그리스도 예수와 그의 여사제 아내 막달레나 마리아!"
그렇습니다. 예수는 영지주의자였던 막달라 마리아와 결혼했습니다.
예수아와 막달라 마리아의 결혼 사실을 처음으로 밝힌 파피루스의 발견은 새로운 일이 아니지만, 이 소식은 즉시 전 세계로 퍼졌습니다.
하버드 대학교(보스턴)의 캐런 킹 교수는 콥트어로 쓰인 4세기 파피루스가 훼손되기는 했지만 진짜이며 기원전 2세기의 영지주의 복음서의 일부로 추정된다고 주장하며, 그녀의 주장의 권위는 의심할 여지가 없습니다.
캐런이 해독한 몇 줄의 글에는 두 개의 기본적인 문구가 있습니다. 파피루스라는 이름을 처음 붙인 사람이 대중 여론에 가장 큰 인상을 준 사람입니다. 예수께서 제자들과 대화하실 때 "나의 아내"에 관해 말씀하신 것이 바로 그것입니다. 그러나 나는 그녀에게 있어서 두 번째가 그다지 중요하지 않다고 단언하고 싶습니다. 즉, 예수님께서 막달라 마리아를 언급하시며 “그녀도 내 제자가 될 수 있다”고 말씀하신 것입니다. 왜 이 "또한"일까요?
이것은 마리아 막달레나가 영지주의자였으며, 기독교 초기에 타르수스의 바울과 경쟁하게 된 신학을 따르는 사람이었고, 결국 바울의 십자가 신학이 우세했던 교회에서 정죄를 받았다는 것을 시사하기 때문에 매우 중요합니다.
유대인이 기독교인을 박해하고, 기독교로 개종한 후에도 유대인을 박해하면서 선포한 십자가 신학은 세상의 악이 "죄에서 비롯된다"고 주장하는 반면, 영지주의자들은 반대로 악이 "지식의 부족"에서 태어난다고 주장합니다. 당신들은 전혀 다른 신학을 가지고 있습니다.
영지주의는 새로운 기독교 종파의 신학이 되려고 합니다. 그는 전투에서 졌고, 유명한 영지주의 복음서는 불타버렸다.
다행히도 마리아 막달레나의 복음서처럼 일부 복음서는 수도사들에 의해 숨겨져 우리에게 전해지게 되었습니다.
공식적인 바티칸 교회에서는 거의 알려지지 않았고 언급도 하지 않지만, 이 기록은 막달레나가 예슈아의 가장 총애하는 제자였음을 분명히 보여줍니다. 이로 인해 베드로와 다른 제자들은 예수께서 그녀에게 "가장 큰 비밀"을 맡겼다고 불평하며 질투했습니다.
"막달라 마리아의 복음서"에서 그녀는 "예수의 입술에 키스했다"고 말합니다. 이는 애정의 선언일 뿐만 아니라 마리아의 영지주의적 본성을 드러내는데, 이 철학에 따르면 키스는 지식이 전달되는 방식입니다.
영지주의 교리는 주로 예수를 따르던 여성 집단과 최초의 기독교 여사제들에 의해 받아들여졌습니다. 그리고 그 지도자는 막달라 마리아였는데, 그녀는 결국 창녀 마리아와 혼동되었습니다. 같은 교회가 수세기 동안 그녀를 혼란스럽게 했고, 결국 그녀는 물러서서 축일 전례의 성경 본문을 바꾸기까지 했습니다.
마리아 복음 컵케이크-막달레나가 유대인이 아니었을 가능성도 있습니다.
2006년에 출판사 아길라르에서 제 책 "막달레나 - 기독교의 마지막 금기 - 교회의 가장 잘 지켜진 비밀 - 예수아와 막달라 마리아의 관계"가 출판되었습니다.
그 책에서 저는 예수아가 막달레나와 결혼했다고 주장했고, 바티칸 당국은 그 책에 응답하지 않았습니다. 당시 저는 지금 발견된 파피루스에 대해 몰랐는데, 그 파피루스에는 예수아가 그녀가 실제로 자신의 아내였다고 진술하고 있었습니다.
제 논문은 교회와 영지주의자들로부터 영감을 받은 것으로 여겨지는 4대 정경 복음서에 대한 해석학적 연구를 바탕으로 작성되었습니다. 이 연구는 수세기 동안 초기 기독교 신학자들과 교부들에 의해서도 수용되고 인용되었습니다.
복음서에서 추론할 수 있듯이 마리아 막달레나가 예수의 아내라는 가장 강력한 주장 중 하나는 예수가 부활했을 때 베드로와 그의 제자들에게는 논리적이었겠지만 예수가 나타나지 않고 막달레나에게 나타났다는 사실입니다. 당시 유대인들 사이에서는 여성이 법적 절차에서 신뢰할 만한 증인이 될 수 없었기 때문입니다.
사실, 베드로는 그녀의 말을 믿지 않고 막달레나의 고백을 확인하기 위해 직접 예수의 무덤으로 갔습니다.
막달레나-후안 아리아스성 토마스 아퀴나스는 부활하신 예수님이 새로운 교회의 수장으로 여겨진 베드로에게 나타나지 않고, 오히려 막달레나라는 여인에게 나타난 이유를 궁금해하며 평생 고문을 겪었습니다.
주제 사라마구가 제 책을 읽으며 아내 필라르에게 이렇게 속삭였던 것이 기억납니다. "햇빛보다 더 분명합니다. 필라르가 죽어서 누군가에게 나타날 수 있다면, 제가 가장 먼저 나타날 사람은 바로 사랑하는 아내 당신이 아니겠습니까?"
그러므로 나는 이 파피루스를 발견했을 때 일종의 만족감을 느끼지 않을 수 없었다. 이 파피루스가 진짜로 확인된다면, 내가 지난 6년간 주장해 온 바를 가장 잘 증명해 줄 것이기 때문이다.
그렇지 않더라도 예수아와 막달레나의 결혼은 의심할 여지 없는 역사적 사실이며, 앞으로 발견될 수 있는 새로운 사본을 통해 더욱 확실한 증거로 확인될 것이라는 점에는 의심의 여지가 없습니다.
~캐런 킹

"Christ Jesus and his priestess wife Mary Magdalene!"
Yes, Jesus married Mary Magdalene, a Gnostic.
The discovery of the papyrus that first revealed the marriage of Yeshua and Mary Magdalene was not new, but the news spread immediately around the world.
Professor Karen King of Harvard University (Boston) claims that the 4th-century Coptic papyrus is authentic, albeit damaged, and is believed to be part of a Gnostic gospel from the 2nd century BCE, and her authority is beyond doubt.
In the few lines that Karen deciphered, there are two basic phrases. The person who first named the papyrus is the one who made the biggest impression on public opinion. It is the reference to "my wife" that Jesus spoke to his disciples. But I would argue that the second is not so important to her. Namely, Jesus mentions Mary Magdalene and says, "She can also be my disciple." Why this "also"?
This is very significant because it suggests that Mary Magdalene was a Gnostic, a follower of a theology that rivaled Paul of Tarsus in the early days of Christianity, and was eventually condemned by the church where Paul’s theology of the cross was dominant.
The theology of the cross, proclaimed by the Jews while persecuting Christians and then persecuting Jews after they converted to Christianity, claimed that evil in the world “comes from sin,” while the Gnostics, on the contrary, claimed that evil comes from “lack of knowledge.” You have a completely different theology.
Gnosticism is trying to become the theology of a new Christian sect. He lost the battle, and the famous Gnostic gospels were burned.
Fortunately, some gospels, like the gospel of Mary Magdalene, were hidden by monks and passed down to us.
Although little known and not mentioned in the official Vatican, this account clearly shows that Magdalene was Yeshua’s most favored disciple. This caused Peter and the other disciples to become jealous, complaining that Jesus had entrusted her with “the greatest secret.”
In the Gospel of Mary Magdalene, she says she “kissed Jesus on the lips.” This is not only a declaration of affection, but also reveals Mary’s gnostic nature, according to which the kiss is the way knowledge is transmitted.
The gnostic doctrine was adopted primarily by the women’s group that followed Jesus and the first Christian priestesses. And the leader of this group was Mary Magdalene, who eventually became confused with the prostitute Mary. The same church confused her for centuries, until she eventually backed down and changed the biblical texts for the liturgy of the feast.
The Gospel of Mary Cupcakes - It is possible that Magdalene was not Jewish.
In 2006, Aguilar published my book, “Magdalene - The Last Taboo of Christianity - The Best-Kept Secret of the Church - The Relationship between Jeshua and Mary Magdalene.”
In that book, I claimed that Jeshua married Magdalene, and the Vatican did not respond to the book. At the time, I did not know about the papyrus that was discovered, in which Yeshua stated that she was indeed his wife.
My thesis was based on a hermeneutical study of the four canonical gospels, which were believed to have been inspired by the church and the Gnostics. This study was also accepted and cited by early Christian theologians and church fathers for centuries.
One of the strongest arguments that Mary Magdalene was the wife of Jesus, as inferred from the gospels, is that Jesus did not appear to Peter and his disciples when he was resurrected, as would have been logical, but to Magdalene. This was because women were not considered reliable witnesses in legal proceedings among the Jews at the time.
In fact, Peter did not believe her and went to the tomb of Jesus himself to confirm Magdalene’s confession.
Magdalene-Juan Arias Saint Thomas Aquinas spent his entire life wondering why the resurrected Jesus did not appear to Peter, who was considered the head of the new church, but instead to a woman named Magdalene.
I remember Jose Saramago whispering to his wife Pilar while reading my book: "It's clearer than sunlight. If Pilar could appear to someone after he dies, wouldn't it be to you, my beloved wife, who I would appear to first?"
So I couldn't help but feel a sense of satisfaction when I discovered this papyrus. If it were authentic, it would be the best proof of what I have been saying for the past six years.
Even if it weren't, there is no doubt that the marriage of Jesus and Magdalene is an indisputable historical fact, and that new manuscripts that may be discovered in the future will provide even more convincing evidence.
~Karen King