본문 바로가기
카테고리 없음

잘못된 믿음 체계

by ✨💖 지혜의포털 💖✨ 2023. 11. 4.
728x90

 우리의 모든 스트레스 층은 하나의 씨앗 믿음에서 비롯되며 그 믿음은 우리의 정체성에 관한 것입니다.

나무에는 여러 층의 가지와 잎이 있으며, 시간이 지남에 따라 자라면서 모두 같은 씨앗에서 나옵니다.  마찬가지로 믿음과 인식을 만들어내는 스트레스의 모든 층은 하나의 씨앗 믿음, 하나의 핵심 믿음, 하나의 잘못된 믿음에서 비롯됩니다.  그 믿음을 고치면 모든 것이 고쳐집니다.  그리고 그 믿음은 우리 자신에 관한 것입니다.  그것은 우리가 누구라고 생각하는(믿는) 사람, 즉 우리의 정체성에 대한 믿음입니다.  우리는 살아가면서 많은 것을 자신과 동일시하는 법을 배우지만 대부분은 자신이 그렇게 한다는 사실을 인식하지 못합니다.  그것은 성별, 국적, 인종, 직업, 외모, 지위, 종교 등과 같은 라벨로 시작됩니다. 우리는 위협이나 모욕을 당하거나 상실의 가능성이 있는 순간 이들 중 누구와도 동일시한다는 것을 알고 있습니다.  긴장이나 분노, 또는 그 결과로 인한 슬픔.

나는 누구입니까?

이름 - 나를 지칭하는 데 사용되는 레이블입니다.  그건 내가 아니야

직업 - 저는 의사이자 사업가입니다.
이것이 제 직업입니다.  그건 내가 아니야

관계 - 나는 부모입니다.
그것은 나의 관계이지 내가 아닙니다.

국적 – 저는 인도인입니다
저는 인도에 살고 있습니다.  나는 아니다.

종교 - 저는 힌두교도입니다. 그것은 나의 종교이자 제가 실천하는 생활 방식입니다.  그건 내가 아니야

몸 – 그것은 내 손, 내 눈, 내 얼굴, 내 몸입니다.  그건 내가 아니야


내 것이었던 모든 것이 나라고 생각했습니다. 우리는 나와 나와 혼합했습니다. 내 몸, 내 이름, 내 관계, 내 나라, 내 계급, 내 직업…  이 모든 것이 속한 나는 누구인가?  이 모든 꼬리표를 제거하고 진정한 나, 영혼 또는 영적인 존재를 느끼기 시작합시다.





The
Mistaken Belief System

All our layers of stress come from one seed belief and that belief is about our identity.

A tree has many layers of branches and leaves and while they grow over time they all come from the same seed. Similarly, all our layers of stress creating beliefs and perceptions come from one seed belief, one core belief, one wrong belief. Fix that belief and it fixes everything. And that belief is about our self. It is the belief in who we think (believe) we are i.e. our identity. We learn to identify with many things during the course of our life but we are mostly not aware that we do. It starts with labels like gender, nationality, race, profession, looks, status, religion etc.  We know that we identify with any one of these the moment they are threatened or insulted, or there is the possibility of loss, and we feel either tension or anger, or some sadness as a result.

Who am I ?

Name – a label used to refer to me; it’s not I
Profession - I am a Doctor, Businessman - it’s my profession; it’s not I
Relation – I am a Parent – it’s my relationship, it’s not I
Nationality - I am an Indian – I live in India; it’s not I.
Religion - I am a Hindu - it’s my religion, a way of living that I practice; it’s not I
Body – it’s my hand, my eyes, my face, my body; it’s not I

Everything that was mine, I thought it to be I – we mixed the my with the I. My body, my name, my relationships, my country, my caste, my profession…. Who is the I to whom all these belong? Remove all these labels and let us start feeling the real I, the soul or the spiritual being.