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영혼의 5가지 주요 특성:

by ✨💖 지혜의포털 💖✨ 2023. 11. 27.
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영혼에는 다섯 가지 주요 특성이 있습니다.  우리는 그것이 우리 삶의 그림을 그리는 인류의 원색이라고 말할 수 있습니다.

그들은:

1) 평화 :

이것이 영혼의 원래 특성입니다.  평화는 평온함, 즉 비폭력의 개인 내면 상태입니다.  이 평화로운 상태에서 나는 내 주변의 모든 것과 모든 사람과 조화를 이룹니다.  샨티라는 단어는 평화를 의미하며 우리가 명상의 핵심 단계로 사용하는 것이 바로 이 생각(또는 단어)입니다.

2) 순도 :

나 자신도, 남도 속이지 않고 겉과 속이 똑같은 정직하고 깨끗한 상태.  결과적으로 인위적인 여지가 없습니다.  순결이란 남에게 폭력을 행사하지 않고, 나에게 폭력을 행사할 수 없는 본래의 진리의 상태입니다.  자아가 본래의 순수함에 있을 때, 다른 사람들이 노력하더라도 그것을 손상시키거나 파괴할 수 없습니다. 보이지 않는 장벽 역할을 하는 자연스러운 보호 기운이 있기 때문입니다.  내가 이 수준의 순수성을 달성한다는 것은 내가 모든 것을 존중한다는 것을 의미합니다.

3) 사랑 :

아마도 애착, 소유욕, 의존성과 깊이 뿌리박힌 습관이 정상적인 것으로 받아들여져 너무 뒤섞여 있기 때문에 달성하기 가장 어려운 원래 품질일 것입니다.  그 결과 인간은 무조건적인 순수한 사랑의 진정한 형태를 깨닫기가 어렵다.  사랑의 특성은 내가 관심을 갖고, 공유하고, 특히 해방한다는 것을 의미합니다.  진정한 영적인 사랑은 결코 다른 사람들이 스스로 찾을 수 없거나 존재할 수 없는 필요나 의존성을 만들어 내지 않습니다.

4) 지식 :

내가 영원하고 진실로 존재하는 것을 알고 존재하는 것, 그리고 이 의식 속에 존재하는 것, 이것이 우리가 지식으로 의미하는 것입니다.  그것은 영혼, 평화, 사랑 등에 대해 아는 것이 아니라, 오히려 아는 것은 영혼이 되고, 평화가 되고, 사랑이 되는 것입니다.  이러한 참된 지식의 특성은 자아라는 거짓 자아 너머에 존재하는 자아에 대한 원래의 인식인 '나'를 통해 표현됩니다.


5) 행복 :

행복은 살아있고 다른 사람들과 상호작용하는 기쁨의 자연스러운 표현입니다.  행복은 내가 나 자신과 관계를 맺고, 내가 누구인지를 정중하게 표현하고, 내가 가진 것과 내가 가진 것을 다른 사람들도 공유할 수 있도록 허용할 때에만 가능합니다.  나는 사람과 자연과 관계를 맺고, 관계를 통해 인간 삶의 성취를 경험합니다.

브라마 쿠마리가 가르친 명상에서 우리는 무형계(paramdham 또는 shantidham)에 있는 신성한 빛 형태의 지점에 집중함으로써 지고의 영혼으로부터 이 다섯 가지 주요 특성의 광선을 흡수합니다.  이러한 기본 특성(평화, 순결, 사랑, 지식, 행복)의 흡수와 조화는 우리 내부에 더 많은 미덕의 발달로 이어집니다.

우리가 이 다섯 가지 기본 특성을 알게 되면, 각 특성에는 많은 특성이 있다는 것을 점차 깨닫게 됩니다.

예를 들어  우리는 사랑이 한두 사람의 특별한 감정만을 의미하는 것이 아니라는 것을 알고 있습니다.  영적인 사랑은 훨씬 더 큽니다.  그것은 존중, 관용, 용서, 동정심, 유연성을 의미합니다.  보편적인 소속감, 열린 마음, 모든 것을 포용하는 관대함이 있습니다.



The Five Primary Qualities :

The soul has five primary qualities; we could say they are the primary colours of humanity with which we paint the picture of our lives.

They are:

1) Peace :

This is the original quality of the soul. Peace is serenity, the personal inner state of non-violence. In this state of peace, I harmonize with everything and everyone around me. The word shanti means peace, and it is this thought (or word) we use as the key step in meditation.

2) Purity :

A state of honesty and cleanliness where I am the same inside and outside, not deceiving either myself, or others. Consequently, there is no room for artificiality. Purity is the state of original truth where no violence is committed against others, nor can violence be committed against me. When the self is in its original purity, others cannot damage or destroy it, even if they try, because there is a natural aura of protection that acts as an invisible barrier. When I achieve this level of purity, it means I respect all things.

3) Love :

Perhaps the most difficult original quality to achieve because it has become so mixed up with attachment, possessiveness and dependence, deeply ingrained habits that have become accepted as normal. As a result, the human being finds it difficult to realize the true form of pure love, which is unconditional. The quality of love means I care, I share and, in particular, I liberate. True spiritual love never creates that need, or dependence, where others cannot find, or be, themselves.

4) Knowledge :

To know and to be what I am eternally and truly, and to exist in this consciousness, is what we mean by knowledge. It is not knowing about the soul, peace, love, etc., but rather knowing is to be the soul, to be peace, to be love. This quality of true knowing is expressed through I am, the original awareness of the self that exists beyond the false self of ego.


5) Happiness :

Happiness is the natural expression of joy in being alive and interacting with others. Happiness is only possible when I relate to myself and express respectfully what I am and allow others to share in what I am and what I have. I relate to people and nature and experience the fulfillment of human life through relationships.

In the meditation taught by the Brahma Kumaris, we absorb the rays of these five primary qualities from the Supreme Soul by concentrating on his point of divine light form in the incorporeal world (paramdham or shantidham). The absorption and the harmony of these basic qualities (peace, purity, love, knowledge and happiness) lead to the development of many more virtues inside us.

As we become aware of these five primary qualities, we gradually realize that each one of them has many characteristics.

e.g. we understand that love does not mean just a special feeling for one or two people. Spiritual love is far greater; it means respect, tolerance, forgiveness, compassion and flexibility; there is a universal feeling of belonging, an openness of heart, a generosity of spirit that is all-embracing.